.



ALI SO NAŠI OTROCI DOVOLJ ZRELI ZA ŠOLO?

Otroci so dandanes vedno mlajši ob vstopu v šolo. V Angliji, Franciji in Španiji gredo v šolo že s petimi leti. Vprašanje  je, ali so  dovolj zreli za vse, kar jih čaka.

Mlajši so, večje težave lahko imajo.  Razlika je, ali so rojeni januarja ali decembra. Ne glede na mesec rojstva, bodo v istem razredu, med njimi pa je celo leto razlike.  Otroci, rojeni januarja, bodo decembra  morda že hodili, medtem, ko se bodo decembrski šele rodili.  Če bi vas takrat vprašali, ali je vaš otrok zrel za šolo, bi čudno gledali in o tem sploh ne bi razmišljali.

Prav tako pa ni dobro, da gre otroci v šolo prepozno. To je še posebej vidno v višjih razredih, ko začno dekleta dobivati obline. Ob vstopu v šolo bi morali upoštevati tudi individualne razlike med otroci. Eni so hitrejši, drugi počasnejši.

Veliko raziskav je bilo narejenih, kjer so ugotovili, da četudi so otroci šli v šolo prej, niso bili nič  bolj uspešni  kot tisti, ki so šli v šolo primerne starosti.

Foto: Suzana Mihec

Foto: Suzana Mihec

Otroci lahko že zelo zgodaj znajo šteti do 20, a to še ne pomeni, da lahko  zaradi tega razumejo matematične procese. To pomeni samo to, da poimenujejo, ne morejo pa narediti določenih operacij. Pri vseh računskih operacijah morajo biti sposobni ločiti število od konkretnega. Otroci se morajo naučiti prepoznavati kvaliteto števil in šele takrat ko jim to uspe, lahko začno s števili računati.

Zapisati svojega imena  in znati prebrati nekaj črk še ne pomeni, da znajo brati. Otroci črke lahko prepoznavajo, vendar jih morajo znati tudi povezovati, da jih lahko preberejo. Za to pa je potrebna določena stopnja zrelosti.

Kdaj so torej naši otroci sposobni  za šolo?

Takrat, ko lahko otroci to, kar jim pride v prvem razredu naproti, tudi sprejmejo in to preoblikujejo.

Govorimo lahko o štirih področjih:

  •  čustvene  sposobnosti: Otroci bi naj bili ob vstopu v šolo čim bolj sproščeni. To je povezano s tem, da dobijo naloge in da te naloge tudi izvršijo. Svoje lastne želje morajo postaviti v ozadje, da lahko delajo  to, kar jim rečemo. Sposobni morajo biti prenesti razočaranje in neuspehe.  Žal je danes veliko otrok vzgojenih tako, da se jim izpolnijo vse želje.
  • socialne sposobnosti: Otroci morajo vedeti, da  niso edini. Sprejeti morajo pravila, ki veljajo za vse. Sposobni morajo biti poslušati, brez ustvarjanja konfliktov. Otroci se lahko samo preko izkušenj učijo, kako konflikte reševati in  to je vedno povezano z določeno situacijo.
  •  motorične sposobnosti: Fina motorika naj bi bila tako razvita, da lahko rišejo in pišejo. Da  so lahko  pozorni, se morajo notranje umiriti. Obvladat morajo svoje gibanje. Natančno o motoričnih sposobnostih pa naslednjič.
  • kognitivne / miselne sposobnosti: Da lahko otroci povežejo, kaj je bilo včeraj z danes, morajo imeti dobro razvit spomin in mišljenje. Vsaj krajši čas morajo biti sposobni poslušanja. Vse to pa je povezano z notranjimi slikami. Ko gredo otroci spat, gredo v spomin in iz tega spomina nadaljujejo zjutraj naprej. Tako razvijejo tudi občutek za čas.

 

Za Vitafit: Suzana Mihec

Komentiraj objavo