.



Kako pripraviti otroke na izzive šole?

To je bil naslov zanimivega predavanja Godi Kellerja, waldorfskega učitelja, ki pomaga norveškim mladostnikom, ki so zašli na rob družbe. Povzetek predavanja bomo objavili v več delih.

1.del:  pogled v prihodnost ter pogled v preteklost

Kot starši se moramo vprašati, katere so značilnosti, sposobnosti, ki nam pomagajo krmiliti skozi življenje?

Biti uspešen v življenju ali v šoli sta dve različni stvari. Nista si nujno v nasprotju, ampak prva ima absolutno prednost. Življenjska kompetenca ni enaka šolski kompetenci. Večina misli, da če je otrok uspešen v šoli, bo tudi uspešen v življenju. To ni res. Poznamo veliko znanih ljudi, ki so bili v šoli slabi in so kasneje uspeli v življenju, pa tudi take, ki so bili v šoli uspešni pa kasneje niso bili zadovoljni.

Povsod v Evropi srečujemo otroke, predvsem dekleta, ki imajo  težave s prehranjevanjem. V šoli so najboljše, imajo osebne ambicije biti popolne, pa vendar imajo težave. To je danes velik problem v Evropi.

Kaj nam danes pomaga uspeti v življenju?  

To je predvsem domišljija,  pogledati 20 let v prihodnost ter nazaj v preteklost.

Kaj je tisto, kaj bodo vaši otroci takrat srečali?

Nekaj okoliščin, s katerimi se bodo morali srečati:

-              ločitve, razpad družin

Živeli bodo v času, ko bo težje živeti drug z drugim, saj že danes  v Evropi polovica zakonov razpade. Evropejci ne znamo živeti skupaj, kar  ima povezavo z močjo individualnosti. Vsak moški, vsaka ženska želita ustvariti svoje lastne  cilje in življenje.  Veliko jih je v procesu ločitve, ki so brez nekega vidnega razloga (ni nasilje, varanje).  Zelo pogosto se zgodi, da nekega dne eden izmed zakoncev reče: »Nenadoma mi je dejal(a), da me več ne ljubi.«  G. Keller predpostavlja, da se ta situacija v letih ne bo bistveno spremenila.

Naša lastna individualnost postaja vse močnejša in vprašanje je, kako preživeti vse to?

Kaj če družina razpade?  To je ena izmed stvari, s katero se bodo srečevali naši otroci.

-              finančna kriza

Danes je finančni sistem v krizi. Kako šibak je ta sistem? Veliko držav je, med njimi tudi Slovenija, kjer je zelo težko imeti oziroma najti zaposlitev.  Mogoče se bodo morali našo otroci soočati, da bodo v svojem življenju menjavali službe, da bodo pri 48-ih izgubili službo in postali brezposelni.

Kako jih pripraviti, da preživijo kaj takega?

Enak pogled, kot za prihodnost velja za preteklost.

Leta 1920 je bila v šoli pomembna geografija. Otroci so imeli ta predmet na urniku  6 do 7 ur na teden.  Zakaj je bila geografija takrat tako pomembna?  Ker je veliko ljudi menilo, da je to predmet prihodnosti, da morajo otroci raziskati svet.

Leta 1958 so se  pojavili računalniki. Prevladovalo je mnenje, da naj bi otroci naučili delati z računalniki, ker bodo drugače v prihodnosti zgube. Danes je v Nemčiji  največja skupina brezposelnih prav računalniških  tehnikov in  inženirjev, ker so jih izobrazili preveliko število.

Otroci bodo soočeni z izzivi, ki jih ne poznamo, ki pa bodo imeli eksistenčni značaj.

V nadaljevanju bomo izvedeli, kako otroke na vse to pripraviti z upoštevanjem življenjskih kompetenc.

 

dr. Godi Keller

dr. Godi Keller

 

Povzetek predavanja, ki ga je Godi Keller imel na Waldorfski šoli Maribor, zapisala:  Suzana Mihec, Maribor

Komentiraj objavo