.



Kako uspešno shujšati in zadržati težo

Zopet je leto naokoli in prihaja čas, ko se ponovno odločimo, da je potrebno shujšati in to na najhitrejši možni način, s kakšno od aktualnih hitrih diet ali pa čudežnimi »napitki«, ki obljubljajo zgubo teže 10 kg ali več v treh tednih!!!!

Ob tem bi nam moralo biti že takoj jasno, da skozi več mesecev ali celo let, prigaranih maščob ne moremo odpraviti v desetih dneh. In ne, tudi v tridesetih ne. Če bi vse to držalo, potem bi bilo zelo malo ljudi z prekomerno težo!!!! Je pa prav nasprotno, število ljudi, ki imajo čezmerno telesno težo in so predebeli, je iz leta v leto večje. Mislim, da je marsikdo že poskušal hujšati tako ali drugače, pa je na koncu ugotovil, da to ni tako enostavno in preprosto in da so bili rezultati kratkotrajni ali pa jih sploh ni bilo. Kljub vsemu pa vsako leto ostaja ista želja – SHUJŠATI in nešteti večinoma neuspeli poskusi. Večino ljudi vedno znova ob tem spreleti srh saj jim to pomeni veliko trpljenja – malo jesti in veliko telovaditi, pa še pričakovanih rezultatov ( v dveh tednih 10kg!!) na koncu ni.

Ko se odločimo, da bomo shujšali moramo biti pripravljeni da vnesemo spremembe v svoje življenje. Prva bistvena sprememba, ki jo morate vnesti je POTRPEŽLJIVOST in to, tista prava, neomajna potrpežljivosti, ki manjka večini ljudi. Čeprav je brezplačna. Večina bi rada odlične rezultate v zelo kratkem času z zelo malo napora. Naslednji korak

REALNO ZASTAVLJENI CILJI – ali veste da je skoraj nemogoče izgubiti več kot približno 1kg maščobe na teden, razen pri izrazito predebelih ljudeh! Poudarjam izguba MAŠČOBE ne pa telesnih tekočin, vode, mišic…cilj je izguba maščobe in ne samo kilogramov. Priporočena hitrost zdravega hujšanja je tedensko izgubljanje od 0.5 do največ 1 kg telesne teže. Izguba kilograma maščobnega tkiva pomeni 7000 kcal Če želite v enem tednu izgubiti kilogram telesne teže, morate dnevni količini kcal, ki jih vaše telo potrebuje, odvzeti približno 1000 kcal!

Preden pridemo do zdrave prehrane in vadbe je za uspešno hujšanje zelo pomembna REDNA IN ZDRAVA PREBAVA ( vsak dan!). Izkušnje so mi pokazale, da ima velika večina žensk zelo neredno prebavo, kar pomeni izjemno kopičenje odpadnih snovi v telesu in črevesju. Na ta način se prične kopičiti tudi vse več celulita, hujšanje pa je zelo oteženo. Prav tako pa se ob tem pojavljajo tudi drugi simptomi; glavoboli, utrujenost, slabo počutje, slabosti, kar pa ne preseneča saj je telo nasičeno z odpadnimi toksičnimi snovmi. To vse se dogaja ( toksičnost telesa) tudi, če je naša prebava urejena, samo ne v takem obsegu. Zato je zelo pomembno, da naš LIMFNI SISTEM odlično deluje, saj se skozi njega izločajo odpadne snovi. Splošno znano pa je, da pri večini žensk, limfni sistem zelo slabo deluje. Zato je neprecenljivo, da si vsake toliko obvezno privoščimo limfno drenažo, ki spodbuja delovanje limfnega sistema ker je tudi to pomembno pri uspešnem hujšanju. Za uspešno dolgoročno znižanje telesne teže se je potrebno naučiti ZDRAVE PREHRANE IN TELESNE DEJAVNOSTI.

Pri svojem delu nikoli ne priporočam diet ampak stranke naučim vsakodnevne zdrave prehrane (pravilnega kombiniranja), saj so diete neuspešne prav zaradi tega, ker se ljudje vrnejo na »star način« prehranjevanja in tako zgubljene kilograme sčasoma pridobijo nazaj. Pomembno je, da vsake nekaj ure jemo primerno majhen obrok ( 4-5 obrokov na dan). To je približno čas, ko telo zmore uporabiti energijo, ki smo jo vnesli s prejšnjim obrokom: v tem času imamo dovolj – ne preveč in ne premal  energije za svoja opravila, zato telo ničesar ne skladišči. Po treh urah so zaloge iz prejšnjega obroka porabljene, zato moramo zaužiti naslednji obrok. Mnogi ljudje so prepričani, da je tako pogosto prehranjevanje nemogoče in da ga v svoj urnik ne morejo vključiti. Resnica je, da je to samo stvar prepričanj in organizacije.  Pomembno se je zavedati tudi to, da celo zmerne količine slabe in nepravilno kombinirane hrane ter mali »prekrški«, lahko  negativno vplivajo na vaš končni rezultat. TELESNA AKTIVNOST splošno pozitivno vpliva na zdravo delovanje posameznih organov , na kakovost in tonus mišičnega tkiva ter pospešuje proces prebave, absorpcije, metabolizma in odstranjevanja škodljivih snovi iz organizma. Najboljši način vadbe pri hujšanju je aerobna vadba. To pa ne pomeni nujno naporne vadbe v studiih za fitnes, ampak le dovolj dolgo časa trajajočo telesno dejavnost, pri kateri se ogrejete in globlje zadihate. Redna aerobna telesna aktivnost vsaj 4 – 6 krat na teden od 30 – 50 minut, intenzivnosti 60 – 70 % maksimalnega pulza je pomembna za porabo energije pri hujšanju oziroma za izgorevanje odvečnih maščob, prav tako pa tudi pri vzdrževanju telesne teže.

Na koncu bi dodala, da hujšanje le ni tako preprosto saj ima vsak organizem individualne zahteve glede potrošnje energije, kar je odvisno od spola, starosti, telesne višine, telesne aktivnosti, hitrost metabolizma… vse to pa največkrat zahteva nekaj znanja . To bomo lahko dosegli le tako, da boste spoznali svoje telo, spoznate zdravo prehrano, naučite se primernega gibanja, da začnete razmišljati o sebi in svojih življenjskih navadah ter se tako učite o zadevah ki so pomembne za vaše zdravje. Zato si pri vsem tem poiščite strokovno pomoč, da se ne boste vsako leto znova in znova podajali v shujševalne kure.

Nadaljevanje prihodnijč…

Vesna Radlovič

wellness svetovalka Studio Antheia

Tel 051 722 483

3 Komentarjev

  1. vesna says:

    dober članek…odličen :)

  2. mihela says:

    poštena objava mi je všeč,ampak kaki recept bi prosila,kaj jest?
    lep pozdrav mihela

  3. Andrej B. says:

    Dobro napisan članek!

Komentiraj objavo