.



Legastenija – kaj lahko storijo starši?

O legasteniji oz. disleksiji je veliko napisanega. V šolah je veliko izobraževanj na to temo. Pa še vedno obstajajo otroci, ki niso bili primerno obravnavani  in svoje samospoštovanje gradijo na agresiji in iskanju pozornosti.

Legastenija – kaj lahko storijo starši?

a)    Opazujte  otroka in si pomagajte s spodnjimi vprašanji:

Ali ima otrok težave pri koordiniranju gibov?

-          koordinacija  roka – oko: izrezovanje in barvanje sličic

-          koordinacija  levo – desno: nizanje kroglic, zavezovanje čevljev, zapenjanje gumbov

-          koordinacija  roka – noga: plezanje

Kako se otrok giblje? Je neroden, se spotika, zaletava?

Kako drži pisalo? Kako piše?

Nenatančno sestavlja kocke ali sestavljanke in bi se temu rad izognil?

Ima težave z ravnotežjem? Zna skakati po eni nogi in hoditi v ravni črti?

Omejite količino časa, ko otroci gledajo televizijo, igrajo video/računalniške  igrice  ter poskrbite za čim več naravnega gibanja, najmanj 20 objemov na dan in vsakodnevno masažo stopal.

 

c)    Z  otrokom se igrajte:

-          prepoznavanje predmetov z zavezanimi očmi;

-          iskanje »zaklada« – igra toplo, mrzlo;

-          hojo s hoduljami;

-          hojo  po vrvi naprej /nazaj, najprej z odprtimi očmi, nato z zavezanimi očmi;

-          prepoznavanje  zvokov – kje  se nahajajo, kakšni so;

-          risanje  po hrbtu, dlani, glavi (številke, črke, besede);

-          skakanje s kolebnico naprej, nazaj, sonožno, menjava ritma;

-          vonjanje in okušanje  različnih vonjav (začimb, zelenjave)  z zavezanimi očmi;

-          pogrinjanje mize;

-          zapenjanje gumbov;

-          zrcaljenje – dopolnjevanje slik ( levo/desno, zgoraj /spodaj, levo/desno/zgoraj/spodaj)

-          miselne igre  – npr. v mislih se sprehodimo po stanovanju in otroka sprašujemo po podrobnostih: Koliko stolov je v jedilnici? Koliko parov čevljev je na hodniku? Koliko korakov je od kopalnice do kuhinje?…

-          gibanje po znanem prostoru z zavezanimi očmi – Ko se otrok ustavi, naj bi približno vedel, kje stoji in kam je obrnjen.

Zrcaljenje:

Otrok najprej dopolni sliko z leve ali desne strani. Nato lahko sliko obrnemo in jo dopolni zgoraj ali spodaj in na koncu dopolni še levo ali desno ter zgoraj in spodaj, kar je razvidno iz spodnjih nekaj slik.

 

Zrcalne slike 001

Zrcalne slike.

Komentiraj objavo