.



Metoda Pilates vadbe

pilates4Pri tej edinstveni metodi vadbe se z vajami poudarja kontrola mišic trupa in s tem zagotavlja izboljšanje telesne drže.

Vaje so pripravljene tako, da vadeči preko osredotočanja na telesno in mentalno pripravljenost tudi bolje spozna svoje telo. S serijo ritmičnih vaj je moč doseči »elegantne« čvrste mišice ter izboljšati mišično moč, gibljivost, ravnotežje in popraviti »nepravilnosti« pri telesni drži. Seveda je za vse našteto potrebna rednost in doslednost pri izvajanju predpisanega vadbenega programa.

Pilates je dokaj zahtevna vadba, pri kateri je poudarek na popolnem usklajevanju dihanja in gibanja, na stabilizaciji ramenskega obroča, lopatic in medenice, na nevtralnem položaju hrbtenice in napeti trebušni steni.

Pilates metoda temelji na osmih principih:

tekoče gibanje – koncentracija – dihanje – izolacija – natančnost – osredotočanje na center telesa – nadzor – rutina

Veliko vaj temelji na gibih povzetih iz joge, njihov namen pa je skozi pravilno uporabo mišic in dihanja uskladiti delovanje telesa in duha.

Bistvo Pilatesa je predvsem v krepitvi globokih trebušnih mišic, kar pomeni, da se bo posledično stanjšal tudi obseg pasu. Trebuh bo postal spet bolj napet in raven. Hrbtno mišičevje se bo okrepilo, popravila se bo telesna drža, povečala gibljivost telesa in izboljšalo ravnotežje. Po koncu vadbe boste sproščeni in umirjeni.

Če ne boste upoštevali pravil Pilatesa, boste z vadbo le izgubljali čas, napredka na vašem telesu pa ne bo. Vsaj ne takega, kot bi pričakovali, če bi vaje izvajali pravilno.

Zato se je za začetek najbolj priporočljivo prepustiti budnemu očesu strokovno usposobljenega inštruktorja Pilates vadbe in se tako naučiti pravilnega izvajanja vaj.

Ko boste osvojili metodo Pilates vadbe in bo vaše gibanje tekoče, boste občutili harmonijo in usklajenost telesa in duha. Z redno vadbo boste dosegli preobrazbo svojega telesa, kar vas bo naredilo veliko bolj zadovoljne in samozavestne. V svoji koži se boste ponovno odlično počutili!

Za koga je Pilates primeren

Pilates je namenjen vsem, ki:

  • so se naveličali »klasičnih« programov aerobike in fitnesa,
  • želijo bolj specifično usmerjen vadbeni program,
  • okrevajo po poškodbi in želijo bolj specifično fizikalno rehabilitacijo,
  • želijo izboljšati telesno pripravljenost, športne rezultate ali plesno tehniko,
  • želijo »nežen«, prilagojen, pa vendar učinkovit vadbeni program,
  • potrebujejo več vaj raztezanja in krepitve posameznih mišičnih skupin,
  • trpijo za bolečinami v hrbtu in drugimi težavami s sklepi in/ali mišicami,
  • potrebujejo preventivni vadbeni program oziroma program za zaščito pred poškodbami,
  • želijo zmanjšati psihični in fizični stres,
  • želijo uživati v bolj kakovostnem spolnem življenju.

Pilates vaje lahko izvaja vsakdo, od zelo dobro treniranih do tistih, ki pretežni del življenja presedijo, od mladih do tistih manj mladih, od nosečnic do oseb, ki so v postopku rehabilitacije, ženske in moški, športniki in ne-športniki,….

Vsak vadbeni položaj si je mogoče prilagoditi lastnim sposobnostim in v njem vztrajati, dokler nam to ugaja oziroma do napredovanja k naslednjemu položaju.

In še nekaj opozoril pred začetkom

  • Vsekakor se je v primeru kakršnih koli zdravstvenih težav pred prvim obiskom vadbe priporočljivo posvetovati z zdravnikom.
  • Ker je princip vadbe Pilates izjemno natančen je zelo pomembno, da dobro poznate, kako deluje vaše telo in ga uporabljati na najboljši možni način, pri čemer vam lahko pomagajo za to vadbo usposobljeni inštruktorji. Kmalu boste ugotovili, da ste začeli hoditi na popolnoma drugačen način, kot ste to počeli prej – počutili se boste lažje in bolj lahkotne, mišice bodo manj napete in tudi vi se boste počutili bolj sproščeno.
  • Nikoli ne pretiravajte – bodisi v obliki preveč intenzivnega raztezanja ali vztrajanja v položaju, ki vam ne ugaja!

Avtorica besedila:

Manuela Pendl Žalek, inštruktorica fitnesa in aerobike, FŠ, AFA in ACE

Center za promocijo zdravja

Komentiraj objavo