.



OBLIKOVANJE ODNOSA DO NARAVE V WALDORFSKEM VRTCU MARIBOR – MAVRIČNA DEŽELA

Pričenjamo z objavo diplomske seminarske naloge Jasne Potisk z naslovom: OBLIKOVANJE ODNOSA DO NARAVE V WALDORFSKEM VRTCU MARIBOR – MAVRIČNA DEŽELA

V diplomski seminarski nalogi smo želeli predstaviti glavne značilnosti waldorfske pedagogike v predšolskem obdobju ter prikazati na kakšen način v waldorfskem vrtcu oblikujejo odnos do narave pri predšolskih otrocih. Zanimalo nas je kakšno vlogo imajo pri oblikovanju odnosa do narave vzgojiteljice, dejavnosti v vrtcu, urejenost igralnic ter igrače, igra na vrtu, upoštevanje dnevnega, tedenskega in letnega ritma, prazniki, prehrana in sodelovanje s starši. Uporabili smo splošne teoretične metode ter prišli do naslednjih ugotovitev: vzgojiteljice pri svojem delu z otroki upoštevajo značilnosti prvega sedemletnega obdobja, ki jih je izpostavil Rudolf Steiner, vzgojiteljice v jaslih pa upoštevajo tudi značilnosti otroka starega do treh let; za waldorfske vrtce so značilne starostno mešane skupine otrok, ki omogočajo ustvarjanje družinskega vzdušja; vzgojiteljice v waldorfskem vrtcu opravljajo praktične dejavnosti in otroci jih pri tem posnemajo; v rajanju in prstnih igrah ter pravljicah, zgodbah in lutkovnih predstavah so prisotni številni motivi iz narave; pri izvajanju umetniških dejavnosti uporabljajo okolju prijazne pripomočke; pri evritmiji za predšolske otroke pogosto prikazujejo motive iz narave; za urejanje prostorov se uporabljajo naravni materiali in tudi igrače so izdelane iz naravnih materialov; otroci se vsak dan prosto igrajo na vrtu; upoštevanje dogajanja v naravi je osnova za oblikovanje dnevnega, tedenskega in letnega ritma v vrtcu; prazniki so povezani z letnimi časi in narava ima pomembno vlogo v praznovanju; pri pripravi obrokov za otroke se uporabljajo ekološko pridelana polnovredna živila; za waldorfske vzgojitelje je povezovanje s starši zelo pomembno in mu posvetijo precej časa.

Avtorica: Jasna Potisk

Mentorica: izr. prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec

Se nadaljuje.

 

 

Komentiraj objavo