.



Optimalna metoda hujšanja

bxp272162Ob želji po izgubi odvečnih kilogramov, morate najprej sprejeti odločitev o pozitivni spremembi. Odločite se, da se želite spremeniti – svoj videz, odnos do sebe, nadzor nad hrano in prehranjevalnimi navadami. Veselite se okusa sveže pripravljene hrane, surovega sadja in zelenjave,več majhnih dnevnih obrokov in predvsem »lahke« hrane, domiselno postrežene in obogatene s svežimi začimbami. Takšna priprava hrane in pogostost hranjena bosta zadovoljila potrebo po hrani, pa tudi okus, oči in nos.

Ob izgubi 5 do 10 odstotkov telesne teže lahko pričakujete

  • lepšo postavo in manjšo konfekcijsko številko,
  • boljše počutje,
  • več samozavesti,
  • tudi do 50 odstotkov boljše zdravje in manjša ogroženost za nastanek bolezni, ki so posledica debelosti:
  • izboljšanje vrednosti krvnega sladkorja, zatorej zmanjšanje tveganja za nastanek sladkorne bolezni in njenih zapletov;
  • znižanje krvnega pritiska, s tem tudi zmanjšanje tveganja za nastanek možganske kapi in srčnega infarkta;
  • znižanje zvišanega celokupnega holesterola tudi do 10 odstotkov, zato zmanjšanje tveganja za nastanek bolezni srca in ožilja;
  • znižanje povišanih trigliceridov tudi do 30 odstotkov.

Zakaj želite shujšati?

Ugotovite zakaj, vendar ne glede na odgovor ne pozabite, da se z vsakim izgubljenim kilogramom izboljšuje vaše zdravje!

  • zaradi zunanjega izgleda,
  • zaradi pritiska okolice,
  • zaradi boljšega počutja,
  • zaradi vpliva na zdravje.

Koliko želite shujšati?

  • Bolj pomembno kot, kako hitro hujšate je, ali boste manjšo težo uspeli zadržati.
  • Trajne rezultate lahko pričakujete le, če je zmanjšanje telesne teže na račun maščobnega tkiva.
  • Vsakdo mora ugotoviti, kakšna je tista primerna telesna teža, ki vam omogoča zdravo in aktivno življenje ter se hkrati ujema z vašimi čustvenimi in družbenimi potrebami.
  • Odvečnih kilogramov niste pridobili čez noč in tudi izgubiti jih ne morete tako hitro.
  • Pomembni so VZTRAJNOST, POTRPEŽLJIVOST in DOSLEDNOST.
  • Že res, da z nekaterimi dietami lahko v kratkem času izgubite precej kilogramov, vendar jih tudi zelo hitro pridobite nazaj, pa še kakšnega več.

Optimalna metoda hujšanja je sestavljena iz več ukrepov:

  • pravilna uravnotežena prehrana
  • uživajte manjše obroke;
  • dnevno hrano razdelite v 3 – 5 obrokov;
  • v zadostni meri, vendar ne v neomejenih količinah, lahko jeste riž, krompir, rezance, kašo in druge žitne izdelke;
  • obroki naj vsebujejo veliko sadja in zelenjave.
  • hrani dodajte malo ali nič maščob in sladkorja;
  • izogibajte se sladicam in pecivu iz bele moke in sladkorja;
  • uživajte nemastne vrste mesa in rib ter mleko in mlečne izdelke z manj maščobe;
  • meso in ribe jejte le 2-3 krat na teden;
  • pijte vodo, nizkokalorične ali nekalorične pijače;
  • strogo omejite količino alkoholnih pijač.
  • telesna dejavnost
  • gibanje pomaga pri hujšanju in vzdrževanju dosežene telesne teže;
  • vsak dan bodite telesno dejavni;
  • uporabljajte stopnice namesto dvigala;
  • krajše razdalje prehodite, daljše prevozite s kolesom namesto avtomobilom;
  • uživajte v športu;
  • hodite, telovadite, kolesarite, plavajte… delajte tisto, kar vas veseli – za uspešno hujšanje ni potrebno, da se izpostavljate prevelikim naporom.
  • sprememba načina življenja
  • Ko dosežete želeno telesno težo, je pomembno, da jo ohranite.
  • Še naprej morate uživati uravnoteženo prehrano in biti telesno dejavni
  • Kontrolirajte svojo telesno težo. Dovolj je enkrat tedensko, običajno pred zajtrkom. Spodrsljaji in krize med hujšanjem in po njem so povsem normalni.
  • Vzdržujte reden stik z vašim zdravnikom
  • Hujšanje v skupini je veliko lažje
  • Udeležujte se skupinskih srečanj, da boste dobili dragoceno spodbudo.
  • Vključenost v skupino izboljša motivacijo, kar občutno pomaga pri hujšanju.

Avtorica besedila:

Manuela Pendl Žalek, inštruktorica fitnesa in aerobike, FŠ, AFA in ACE

Center za promocijo zdravja

1 Komentar

  1. Elizabeta says:

    Moja osebna izkušnja je, da je najbolje, če upoštevaš nasvete tistih, ki se profesionalno ukvarjajo s telesno aktivnostjo, zato sem si tudi sama izbrala vadbo z osebnim trenerjem. In sem izredno zadovoljna. Končno je ob meni nekdo, ki me zna pravilno usmerjati, daje mi take vaje, ki so prilagojene mojemu fizičnemu stanju in sproti spreminja obremenitve tako, da je napredek vedno boljši. Res sem zadovoljna in vsem priporočam, da začnejo vaditi z osebnim trenerjem.

Komentiraj objavo