.



Popestrimo praznične dni z rastlinskimi olji

Veseli december je za marsikoga najlepši mesec v letu, saj je to mesec veselja, daril in dobrot, ki ga preživimo s svojo družino in prijatelji. V tem mesecu okrasimo božično jelko, kupujemo darila, čakamo na prvi sneg, pijemo kuhano vino, pečemo piškote in predvsem uživamo v prazničnih dobrotah.

December zagotovo ni pravi čas, da bi razmišljali o dietah. Le kako bi, ko pa nam, kamorkoli že pridemo, ponujajo slastne praznične dobrote. Z malce previdnosti in iznajdljivost se lahko tudi v teh prazničnih časih obvarujemo škodljivih maščob z dodajanjem kakovostnih rastlinskih olj različnim prazničnim dobrotam.

OREHOVO OLJE

Orehovo olje je zelo občutljivo za oksidacijo, zato ni primerno za peko ali cvrtje; uporabljamo ga za začmboe in zabelo že pripravljenih jedi. Zaradi blagega okusa in prefinjene arome ga dodajamo jedem, ki ne vsebujejo zelo aromatičnih sestavin z močno izraženimi okusi, kot so česen, čili, močne začimbe, močan kis in podobno.

Primeren je za solatne prelive vseh vrst zelenih solat, skupaj z berivko, motovilcem, mlado blitvo in špinačo, kitajskim zeljem, radičem, korenčkom, cvetače in brokolija.

Odlično se prilega kot zabela čez pečen krompir ter dušeno in pečeno zelenjavo. V poštev pridejo predvsem bučke in buče, korenček, sladki komarček, cvetača, brokoli, stročji fižol in mladi grah.

Nepogrešljiv je kot dodatek različnim žitnim jedem od žitnih kosmičev za zajtrk do zabel kuhanega riža, rižot, kuskusa, bulgurja, polente ter drugih jedi iz polnovrednega žitnega zdroba.

LEšNIKOVO OLJE

Lešnikovo olje je zlato rumene barve z nežnim okusom in vonjem po lešnikih. Visoka vsebnost nasičenih in mononenasičenih maščobnih kislin mu dajeta odpornost na visoke temperature, zato je izjemno primeren za peko slaščic, lahko pa ga prelivamo čez različne vrste solat. Njegov okus obogati tudi jedi iz svežega paradižnika, skupaj z limoninim sokom pa je nepogrešljiv ob školjkah in svežih jagodah.

MANDLJEVO OLJE

Mandljevo olje je bogat vir dietnih vlaknin, ki poskrbijo za uravnavanje prebave in učinkovito znižuje holesterol. Lahko ga zaužijemo trikrat dnevno po eno čajno žličko ali pa ga dodajamo različnim jedem. Odlično se poda na vseh vrstah solat ali kot začimba za peko. Njegova vsestranska uporaba pa je primerna za prehrano otrok, saj ga lahko uporabimo kot dodatek kašicam, juham in prikuham.

LANENO OLJE

Laneno olje se lahko uporablja kot popolna ali delna zamenjava drugih rastlinskih olj pri pripravi hladnih jedi (solate, polivke itd.) ali kot dodatek kuhanim ohlajenim jedem, saj ga ne smemo segrevati ali dodajati na vroče jedi (blitvo,krompir,itd.)

Zaradi svoje sestave je priporočljiv predvsem kot dodatek v beljakovinskih napitkih in nemastni skuti, saj poleg ostalih pozitivnih lastnosti tudi pospešuje prebavo. Seveda pa ga lahko dodajamo praktično vsem mlečnim izdelkom.

OLJE GROZDNIH PEšK

Olje grozdnih pešk je zelo hitro prebavljivo in ker znižuje holesterol, je primerno za dietno prehrano. Zdrži temperature do 216 ÌŠ C zato je primerno za pripravo solat, kuhanje, cvrtje, pečenje, saj se pri segrevanju ne tvorijo prosti radikali, ojača aromo jedi ter se lepo kombinira z zelišči in začimbami. Primorci ga uporabljajo za marinado različnih vrst rib.

SONČNIČNO OLJE

Je izredno dobro olje za kuhanje, peko, cvrtje in izdelavo margarin, sirov in solatnih prelivov. V kolikor ga stepemo skupaj z vodo, dobimo izredno okusno rastlinsko mleko. Nerafinirano olje se ne sme uporabljati pri visokih temperaturah, saj se izredno hitro razgradi. Posledično nastanejo tudi strupeni stranski produkti. Primeren je za cvrtje ter peko vseh vrst mesa in zelenjave.

SEZAMOVO OLJE

Sezamovo olje, ki je zelo priljubljeno na Bližnjem vzhodu, lahko segrevamo do visokih temperatur. Primerno je za solate in najrazličnejše namaze iz stročnic. Zamenjamo ga lahko s sezamovim maslom ali tahinom. Kot začimba je nepogrešljiv v azijskih jedeh.

 

SOJINO OLJE

Sojino jedilno olje je nevtralnega okusa in vonja. Primerno je za vsestransko uporabo. Priporočamo ga tako za pripravo vseh vrst hladnih jedi, kakor tudi za kuhanje, pečenje in cvrtje.

Jedilno sojino olje je vsebinsko zelo bogato. Odlikujejo ga nenasičene maščobne kisline, ki mu dajejo izjemno biološko vrednost in posebno mesto v sodobni prehrani. Priporočamo ga za dietno in vegetarijansko prehrano.

KONOPLJINO OLJE

Konopljino olje ni čudežno zdravilo, je pa izvrsten homeopatski dodatek, ki ima nešteto pozitivnih lastnosti. Žal je konopljino olje primerno zgolj za hladno uporabo, saj med segrevanjem oksidira. Lahko ga dodajamo na solate, polivke, hladne omake, namaze, pa tudi na tople jedi, ki ne zahtevajo visokih temperatur (do 150 st. C). Z oljem lahko le oplemenitite že končane jedi ali pa ga uporabite kot sestavino.

Obilo užitkov pri kuhanju vam želi kolektiv Alaja mit d.o.o.! Obiščite našo spletno prodajalno.

 


2 Komentarjev

  1. Petra says:

    Hladno stiskana olja so glavna sestavina moje kuhinje…še posebno v praznikih :)

  2. Anita says:

    Orehovo olje na sirovi plošči je nekaj najboljšega :)

Komentiraj objavo