.



Pripravimo naš imunski sistem na hladnejše dni

Smo v času, ko je potrebno naš prirojen imunski sistem podpreti. Članek posvečam vsem, ki želite podpreti svoj imunski sistem in odpornejši  »skočiti« v  zimski čas.

Imunost  je prirojena  odpornost proti boleznim, če obrambni sistem pravilno deluje. Če nam ne bi bila imunost prirojena, človeštvo ne bi imelo možnosti za preživetje.  Za vse to, so odgovorni naši geni. Pridobljena imunost se razvija, ko se na primer cepimo proti določeno boleznijo. Vsak človeški organizem premore zelo zapleten sistem za zaščito pred vdorom virusov in bakterij. Varujejo nas sluznice. Te se nahajajo v predelu spolnih organov, v ustih, nosu in grlu.

image

Obrambni mehanizem  telesa sproži množica celic t.i. fagocitov  in limfocitov oziroma belih krvnih teles, ki vzpostavijo obrambo pred mikrobi in virusi. Ko se naloga fagocitov in limfocitov zaključi, se pričnejo tvoriti imunoglobini, ki so v bistvu protitelesa. Vedno ne preprečijo akutne oblike bolezni, skrbijo pa, da se bolezen ne razširi in da se naše telo ob naslednjem napadu zna uspešno obvarovati.

images

Pot do dobre  imunske odpornosti, je pogojena z zdravim življenjskim slogom. Za dobro osnovno delovanje imunskega sistema je pomembno, da uživamo zdravo, uravnoteženo prehrano, da upoštevamo pravilo 5 obrokov dnevno, zaužijemo dovolj tekočine. Najbolj priporočam vodo ali nesladkani čaj. Pomembno je, da posvetimo dovolj časa telesnemu počitku, živimo v kar se da zdravem okolju ter se skušamo čim bolj izogibati stresu, ter se gibalno udejstvujemo vsaj trikrat tedensko po uro in pol. Poudarila bi tudi, da je zelo pomembno, da opustimo morebitne slabe navade: kajenje, prekomerno uživanje alkohola ter zasvojenost z drugimi psihoaktivnimi snovmi.

Neupoštevanje potreb našega telesa, torej nepravilna prehrana (pomanjkanje beljakovin in vitaminov), zelo onesnaženo življenjsko okolje in premalo spanca in zelo slabo vpliva na imunski sistem. Pojav, ko se odpornost znižuje tudi s starostjo, imenujemo imunosenescenca. Prav zato starostniki zelo pogosto obolevajo za pljučnicami in so še bolj podvrženi zapletom, tudi pri gripi. Omenila bi še kronične  bolnike, ki so manj odporni (npr. bolniki s sladkorno boleznijo so bolj dovzetni za okužbe, sploh bakterijskega izvora), pa tudi bolniki z rakom, prejemniki zdravil  npr. po transplantaciji oziroma presaditvi organov.

images (1) (1)

Kot pojasnjuje Dr. Bonnie J. Kaplan, določeni dodatki v organizmu sprožijo proces, kateri pomaga pri boljšemu delovanju organov, možganske celice opremi z energijo ter preprečuje vnetja v telesu. Moteno delovanje imunskega sistema prepoznamo tudi, ko se ponavljajo okužbe. To pomeni, da že lažje oblike bolezni kot je na primer prehlad lahko trajajo dlje. Omenila bi še pogosto kožno težavo, ki se tudi pogosteje pojavi pri ljudeh, ki imajo oslabljen imunski sistem in to so turi.

Torej naše telo bomo optimalno podprli z upoštevanjem vseh že navedenih dobrih navad, ki sem jih omenjala zgoraj v članku. Telo potrebuje vitamine in minerale, med katerimi bi izpostavila vitamina E in C. Tudi vitamin D je med pomembnejšimi za vzdrževanje odpornosti.Vitamin C najdemo v sveže pridelani zelenjavi in pa sadju. Med slednje se uvrščajo ohrovt, brokoli, koleraba, zelje, kivi, pomaranče, ananas ter črni ribez. Vitamin E najdemo v rastlinskih oljih, kot so na primer olivno olje, olje pšeničnih kalčkov, sončnično olje, ter semena in oreščki, npr. pinjole, arašidi ter bučna semena.

V sklepu tega članka želim predvsem poudariti, da ne gre le za »sezonsko« podpiranje organizma. Gre za način življenja, ki bo dobra podpora našemu prirojenemu imunskemu sistemu skozi vse leto, saj zares velja pregovor, da prazna vreča ne stoji pokonci.

Mateja Visočnik

  • organizatorica velneške dejavnosti
  • svetovalka za prehrano, gibanje in zdrav življenjski slog
  • kozmetičarka

Komentiraj objavo