.



Telesna dejavnost krepi telo in duha

Gibanje je za človeka nujno potrebno. S primerno telesno vadbo razvijamo določene gibalne in funkcionalne sposobnosti, ki nam omogočajo lažje in boljše opravljanje vsakodnevnih obveznosti. Gibanje in športna dejavnost dajeta človeku samozavest in ugodnejšo samopodobo. Psihomotorične sposobnosti so tudi tesno povezane z zdravstvenim stanjem.

Vadba ne sme biti mučenje samega sebe in posledično tudi ljudi okoli vas. V njej morate uživati. Zato izberite dejavnosti, ki vas resnično veselijo ali pa ste jih morda že od nekdaj želeli poskusiti. Tecite s sosedi ali prijateljicami, odpravite se na kolesarjenje z otroki ali pregovorite moža, da se z vami odpravi na tečaj plesa. Možnosti je veliko.

telesna dejavnostTelesna dejavnost je edina dejavnost, ki daje več energije, kot je porabi. Telesu koristi vsaka tehnika. Dobro mu dene že kratek občasen sprehod, čeprav je bolje hitro prehoditi daljšo pot. Še bolje pa je redno hoditi tako hitro, da se pošteno segrejemo. Če telo obremenimo, zaradi tega ne oslabi, temveč postane močnejše in bolj odporno. Od tega pa ima korist tudi duh. Prav gotovo je to vsakdo občutil že sam. Slabo počutje vpliva na razpoloženje. A če se človek resnično telesno izčrpa, je potem morda res utrujen, vendar dobre volje, poln energije in vesel.

Vsaka telesna dejavnost človeku prinese številne koristi, tako duševne kot tudi fizične. Pomaga pri lepšem izgledu, saj z njo lahko izgubljamo kilograme in oblikujemo postavo.

Že 30 minut povečane telesne dejavnosti na dan lahko pozitivno vpliva na vaše zdravje in počutje. Seveda pa na račun tega še ne morete pričakovati večjih sprememb na postavi. Slednje zahteva nekaj več truda in časa – predvsem pa tudi urejen način prehranjevanja.

Čez dan se je koristno čim več gibati. Zato se poskušajte izogibati dvigalom, pomičnim trakovom in stopnicam, kratkim vožnjam z avtomobilom… – raje to pot prehodite peš ali jo prekolesarite in podobno.

Redna telesna dejavnost ugodno vpliva tudi na zdravje, krepi srce in pljuča, pa tudi kosti postanejo čvrstejše. Pomaga pri preprečevanju različnih bolezni, kot so bolezni srca in ožilja, rak na dojki in drugih rakavih obolenjih, osteoporoza… Poleg tega so podatki iz različnih študij pokazali, da imajo telesno dejavni ljudje gibalne in funkcionalne sposobnosti na približno enaki ravni, kot dvajset do trideset let mlajši, ki se s športom ne ukvarjajo. Če to ni dovolj spodbudno, naj vam še povemo, da redna telesna dejavnost izboljša tudi vaše spolno življenje.

Vsak trenutek izkoristite za gibanje.

Avtorica besedila:

Manuela Pendl Žalek, inštruktorica fitnesa in aerobike, FŠ, AFA in ACE

Center za promocijo zdravja, tel: 070/730-166; e-mail: [email protected]

1 Komentar

  1. Elvira says:

    Kljub temu da sem še mlada mamica, si res prizadevam, da vsak dan najdem vsaj 15 minut časa za hitro telovadbo. Saj veste nosečnost res pusti kakšen kilogram viška. V skladu z vašim nasvetom, pa upam, da mi bo kmalu ta čas uspelo povelati na 30 minut ali še kaj več.

Komentiraj objavo