.



Težave s prebavo?


Če spadate v skupino ljudi, ki jih dan danes mučijo prebavne težave, je ta članek namenjen prav vam. Prebavne težave so v večini posledica današnjega »hitrega«, stresnega načina življenja in napačnega, nezdravega prehranjevanja. Na splošno je znano, da Slovenci jemo premalokrat na dan, hrana je enolična in nezdrava, nagnjeni smo k prehitrem prehranjevanju.

kids-healthy-300x291



Kaj sploh je zdrava prehrana? Za vas smo pripravili okvirni izbor živil, ki ustrezajo našemu, sredozemskemu načinu prehranjevanja in če boste izbor teh živil in nasvete malo upoštevali, se boste izognili marsikateri prebavni težavi.








Zdrava prehrana mora vsebovati:

  • čim več žit in žitnih izdelkov (40 %), torej črnega kruha, testenin, riža, kašnatih jedi;
  • sadje in zelenjavo (35 %), najmanj ena tretjina naj bo svežega sadja in svežih solat (300g do 400 g na dan);
  • mlečne izdelke, ribe, jajca, perutnino, meso klavnih živali itd. (20 % oz. ne več kot 100 g pustega mesa na dan ali ustreznih zamenjav)
  • čim manj slaščic, maščob in sladkorjev (največ 5 % na dan).

prehrana-prikaz

Za zdravo kombinacijo uporabe se živila delijo v tri skupine:

  • živila, ki jih jemo vsak dan: žita in žitni izdelki, sadje, zelenjava, stročnice, semena, oreški, mlečni izdelki, olivno olje;
  • živila, ki jih jemo le nekajkrat na teden: ribe, perutnina, jajca, slaščice;
  • živila, ki jih jemo le nekajkrat na mesec: svinjsko, goveje, ovčje meso;

Vsa živila porazdelimo v dnevnem jedilniku na več obrokov. Vsaj 5 obrokov na dan je zdravo zaužiti – zajtrk, dopoldanska malica, kosilo, popoldanska malica in večerja. Ti obroki naj bodo manjši, ampak kvalitetni, zdravi.

healthy_food







Glede na to, da pa smo zdaj v poletnem času, pa prilagamo še 10 koristnih nasvetov za poletno prehranjevanje:

  1. Pijte dovolj tekočine, vsaj liter in pol na dan! Za žejo je najprimernejša zdrava, neoporečna pitna voda, ki ji po želji lahko dodate malo limoninega soka. Pijete lahko tudi nesladkan čaj. V poletnem času je pomembno piti tudi, če niste žejni.
  2. Ne pretiravajte s sadnimi sokovi, saj vsebujejo veliko sladkorja.
  3. Zagotovite telesu dovolj vlaknin, soli in maščob.
  4. Med hrano izberite tisto, ki vsebuje veliko vitamina A (korenje, marelice, brokoli, špinača) in vitamina C (pomaranče, jagode, paprika, krompir, paradižnik).
  5. Poskrbite za svoje zdravje z rednim umivanjem rok, čistočo ter ustrezno pripravo in primerno shranjevanje jedi.
  6. Ne pozabite, da se bakterije najhitreje razmnožujejo v jedeh, ki jih hranite pri sobni temperaturi, zato temeljito skuhajte meso in operite sadje in zelenjavo.
  7. Namesto sladoleda si privoščite sorbet, ki ne vsebuje toliko mlečnih maščob.
  8. Hrano uživajte v več manjših obrokih na dan. Privoščite si lažjo hrano, npr. zelenjavne juhe in različne solate.
  9. Kupujte sveže in kakovostno sadje in zelenjavo, pri ostalih izdelkih pa bodite pozorni na rok trajanja.
  10. Zapomnite si: Ne jejte čez dan v najhujši vročini, jejte predvsem, ko ste res lačni, in pijte dovolj tekočine cel dan, tudi če niste žejni!


Uredništvo

Komentiraj objavo