.



Vadim: nosečnica, mamica in dojenček

Kako je z vadbo med nosečnostjo in po porodu ter zakaj svojega dojenčka že zgodaj vključiti v razvojno-gibalne programe?

VADBA V NOSEČNOSTI

Ženske se v nosečnosti velikokrat na novo odločijo za vadbo, ker vedo, da koristi plodu in nosečnici. Tiste nosečnice, ki so bile že prej aktivne, pa se sprašujejo, ali lahko s svojo aktivnostjo nadaljujejo oz. kaj lahko delajo in kaj ne.

Večina nosečnic lahko varno vadi do poroda, pravzaprav vodilne svetovne zdravstvene organizacije za področje nosečnosti priporočajo redno, zmerno in primerno vadbo skozi celotno nosečnost in po porodu. Odsvetujejo jo pri nekaterih kroničnih boleznih in zapletih v nosečnosti, prav tako odsvetujejo kontaktne, tvegane in anaerobne športe.

Pozitivni vplivi vadbe na nosečnico in plod

  • blaži ali odpravi bolečine v križu
  • hitrejši porod z manj zapleti
  • manj krčnih žil in otekanja nog
  • priprava na porod (pridobivanje kondicije)
  • hitrejše okrevanje po porodu
  • prepreči prekomerno pridobivanje telesne teže
  • boljši spanec
  • manj bolečin (kjerkoli)
  • boljši imunski sistem in večja odpornost
  • manj depresij in stresa
  • manj utrujenosti in boljše razpoloženje
  • manj napak pri delu
  • zmanjša tveganje za vse vrste raka
  • zmanjša umrljivost zaradi koronarne bolezni

 

V BabyFitu izvajamo pilates za nosečnice, ki krepi mišice trupa ( tudi mišice medeničnega dna).

Preden se nosečnica odloči za vadbo, naj upošteva naslednja priporočila:

  • posvet z zdravnikom pred začetkom vadbe v nosečnosti
  • ustrezno in zadostno prehranjevanje in zadosten vnos pijače (sploh med vadbo) med nosečnostjo
  • zračna in udobna oblačila med vadbo
  • ogrevanje pred in ohlajanje po vadbi
  • počasno menjavanje položajev
  • izogibanje vajam na hrbtu in dolgotrajnemu stoječemu položaju

 

Svetujemo vodeno vadbo, kjer lahko nosečnico vaditelj spremlja in po potrebi popravi.

Strokovnjaki svetujemo vodeno vadbo, kjer lahko nosečnico vaditelj spremlja in po potrebi popravi. V BabyFitu izvajamo pilates za nosečnice, ki ga vedno vodi vaditeljica pilatesa in vadbe v nosečnosti, ki je že mamica. Pilates je zelo primeren za obdobje nosečnosti predvsem zato, ker krepi globoke mišice trupa (med katerimi so tudi mišice medeničnega dna). Poleg vodene vadbe v nosečnosti svetujemo predvsem hojo in plavanje, do meje, kjer se nosečnica še dobro počuti in se lahko še pogovarja.

POPORODNA VADBA ZA MAMICE Z DOJENČKI

Tudi po porodu je dobro ostati aktivna. Večina mamic se odloča za začetek vadbe po prenehanju čišče in ko jih neha bolet morebitna epiziotomija (šivan presredek) oz. takrat, ko ima dojenček že nek svoj ritem in je lažje planirat vadbo, spanje, hranjenje, ko imajo dovolj energije za vadbo in niso preutrujene/neprespane.

Za vadbo pa nikoli ni prepozno. Pravilna in varna vadba v kateremkoli življenjskem obdobju ima številne pozitivne učinke na tvoje telo in dušo. Srečna mamica pomeni tudi srečnega dojenčka. Vadba mamice napolni z energijo (bolj kot kava) in preprečuje prekomerno povečanje telesne teže, izboljša odpornost, izboljša vzdržljivost in mišično moč, zmanjšuje tveganje za nastanek osteoporoze in drugih kroničnih bolezni (diabetes, hipertenzija, visok nivo holesterola, vse vrste raka), zmanjšuje možnost poškodb, zmanjšuje stres in poveča samozavest. Sploh pa redna aktivnost podaljšuje življenje in poveča kvaliteto življenja.

Tudi pri poporodni vadbi je dobro krepiti mišice trupa, ki skrbijo za pravilno držo in krepijo telo od znotraj navzven. Prav s pilatesom krepiš vse te mišice. Pri BabyFitovem poporodnem pilatesu za mamice lahko svojega dojenčka pripelješ s seboj. Spremljal te bo med vadbo, se igral z Babyfitovimi igračkami ali ostalimi dojenčki na uri in ko te bo potreboval, boš lahko takoj poskrbela zanj (prekineš svojo vadbo in otroka nahraniš, previješ, popestuješ…).

Pilates je odlična izbira tudi po porodu, saj krepi mišice trupa, ki skrbijo za pravilno držo in krepijo telo od znotraj navzven. S seboj lahko pripelješ tudi dojenčka.

BabyFit poporodni pilates je prijazen do tvojega telesa in NE vpliva na količino ali kakovost mleka za dojenje!

RAZVOJNO-GIBALNI PROGRAMI ZA DOJENČKE

Ko rodiš, sploh prvič, in ne veš točno, kako bi ravnala s svojim dojenčkom, ti priporočamo, da se pridružiš kakšnim razvojno-gibalnim programom. V BabyFituimamo razvojno-gibalno vadbo za dojenčke; gre za vadbo, ki spodbuja otrokov gibalni razvoj. Pri vadbi se starši naučijo, kako otroka pestovati, prelagati, odlagati in dvigovati, kako se z njim igrati tako da s tem spodbujajo njegove gibalne sposobnosti. Z obiskovanjem BabyFitove vadbe bo dojenček napredoval v svojem optimalnem tempu in z starševsko pomočjo odkrival svoje gibalne sposobnosti. Vsaka ura BabyFitove vadbe je vnaprej skrbno načrtovana, pripravljena skladno s standardi pedokinetike in razvojno stopnjo dojenčkov. Pri vadbi včasih uporabljamo rekvizite – žoge, blazine, valje, poligone… ali pa ga motiviramo z igračkami.

 

BabyFitova razvojno-gibalna vadba za dojenčke spodbuja optimalni gibalni razvoj in je primerna za vse zdrave dojenčke. Vodi jo vaditeljica pedokinetike.

Vadbo vodi vaditeljica pedokinetike, ki je tudi sama že mamica. Dojenček vadi skupaj z enim izmed staršev; čeprav prevladujejo mamice, se za obisk vadbe z dojenčkom odloča tudi vedno več očkov.

Ko dojenček raste je ponavadi vedno bolj aktiven. Kakšno veselje je opazovati male kobacaje, ki raziskujejo svet! Če jim damo priložnost, jim naredimo poligon ali uporabimo primerne pripomočke, se ob igri izjemno veliko naučijo. Vsi mali otroci se radi gibljejo, treba jim je le dati priložnost in zgled!

 

BabyFit razvojno-gibalna vadba za dojenčke je primerna tudi za kobacaje. Igramo se s poligoni in primernimi pripomočki.

Ostanite aktivni skozi vse življenje, ne bo vam žal.

 

Avtor: Katja Britvič

vodja centra BabyFit Maribor

www.babyfit.si

[email protected]

GSM: 068 174 669

 

Komentiraj objavo