.



Značilnosti in zdravilni učinki žit 1.del

Izpolni nas z močjo Sonca, s plodovi zemlje bo v nas prišel duh Sonca ter živel z nami.

(perzijski prerok, pesnik Zarasutra)

Pšenica

Pšenica je pomembna za kreativnost in povečuje življenjsko moč. Pšenica je vedno bila nekaj posebnega, boljšega, zlasti v perzijski in egiptovski kulturi. Pšenica vsebuje veliko mineralov, zlasti  E vitamina, ki je vitamin srca, vsebuje tudi Vitamine B, ki izboljšajo delovanje živcev in ščitijo kožo.

Pira

Pira šteje za praočeta žitaric. Pira se razlikuje od ostalih vrst pšenice po tem, da se pleve trdno zraščene z zrnjem. Tako je zrno v veliki meri zaščiteno pred škodljivimi vplivi okolja. Zaradi velike vsebnosti beljakovin in bogastva z vitamini (predvsem vitaminom skupine B, vitamina A, vitamina E) in mineralnimi snovmi (fosfor, železo, magnezij) ima pira idealno prehrambno sestavo. Kvalitetna beljakovina se po zgradbi aminokisline razlikuje od beljakovine, ki je npr. v pšenici. Zaradi tega piro zelo dobro prenašajo ljudje, ki so alergični na beljakovine drugih žitaric. Visoka vsebnost glutena , se v kuhinji pokaže kot prednost: pirino pecivo je zelo rahlo ter ostane dalj časa sveže in sočno; juhe in omake, ki jih gostimo s pirino moko, pa so bolj kremne.

Mlada pira je idealna za pripravo kosmičev. Pogosto se uporablja kot nadomestek mesu.

je razširjena je po celem svetu, raste do 2000 m nadmorske višine, prav tako v severni Evropi, dozori pozno v avgustu in ustvarja robustno moč v ljudeh. Pomembna je za gradnjo mišic, delovanje srca in jeter. Bogata je z vitamini in ni čudno, da se priporoča v prehrani športnikov.


Komentiraj objavo